Gayrimenkul Alımı Nasıl Yapılır

Gayrimenkul Alımı Nasıl Yapılır

Günümüzde birçok birey gayrimenkul almaktadır. Gayrimenkul alımı son zamanlar da artış göstermesiyle beraber yüksel maliyetli olduğunu da söylemek mümkün olacaktır. Uzun vadeli olan bu alım işlemi için dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Gayrimenkul’ u almadan önce birey gayrimenkul ile ilgili haciz ya da vergi borcu olup olmadığına bakmalıdır. Ayrıca satıcı kişinin verdiği bilgiler kontrol edilerek teyit edilmelidir. Gayrimenkul işlemi bilindiği üzere sadece Tapu Sicil Müdürlüğü’nde yapılmaktadır. Tapu Sicil Müdürlüğü’nde satıcıdan istenilen belgeler ve alıcıdan istenilen belgeler eksik değil ise yapılır. Satıcı kişi Tapu Sicil Müdürlüğü’nde gerekli başvuruyu yaparak alıcı ile alım satım işlemi gerçekleştirilir. Fakat satıcının getirmesi gereken belgeler ve alıcının getirmesi gereken belgelerden herhangi biri eksik olursa işlemin gerçekleşmesi mümkün değildir.

Gayrimenkul Alımının Gerçekleşmesi için Gerekli Olan Belgeler

Gayrimenkul alım işleminin gerçekleşmesi için gerekli olan satıcının belgeleri ve alıcının belgelerini sıralamamız gerekirse şu şekilde saymamız mümkündür.

  1. Satıcı Bireyden İstenen Belgeler: Tapunun aslı veya fotokopisi, fotoğraf, nüfus cüzdanı, gayrimenkul’ ün vergi borcu yoktur yazısı, emlak beyan belgesi.
  2. Alıcı Bireyden İstenen Belgeler: İki tane fotoğraf, nüfuz cüzdanı.

Bütün bu belgeler tamam ise Tapu Sicil Müdürlüğü’nde işlem yapılmaya hazırdır. Bütün bunların yanı sıra gayrimenkul alınmadan önce yapılması gereken bazı hususlar da mevcuttur. Bu hususlar arasında tapudan önce tapu harcı, tapuda gösterilen satış miktarı, emlak komisyon miktarı ve ödeme şekli kesinlikle netleştirilmelidir. Bu durumlar net değilse işlemlerde sorun oluşur. Ayrıca gayrimenkulü almadan önce birey kesinlikle gayrimenkulü araştırmalı, kredi başvurunda bulunmalı, DASK yaptırmalı, rayiç bedel almalı, bankadan belgeler alınmalı, tapuya başvurmalı, harç ödemeli ve banka yetkilisi ile görüşmelidir. Bütün bunlar tamam ise gayrimenkul alıma hazır hale gelir.

Daha sonra Tapu Sicil Müdürlüğü’nde alım işlemleri için randevuya gidilerek harç dekontları verilirken imzalar atılır ve kredi evrakları imzalanır. İmzalar atıldıktan sonra alım işlemi tamamlanmış olur. Gayrimenkul alındıktan sonra faturalar alıcının üstüne geçirilir. İkametgâh değiştirilir, emlak vergi bildiriminde bulunmalı ve değer artış kazanç vergisi ödenmelidir.

Mülkünüzü kiralamak veya satmak mı istiyorsunuz?
İmage