Bir Gayrimenkul Nasıl Satılır

Bir Gayrimenkul Nasıl Satılır

Gayrimenkul satışı yüksek maliyetli ve genel olarak uzun süren bir alışveriştir. Bu yüzden de dikkat edilmesi gereken bazı noktalar ve riskler yer almaktadır. Satın alacağınız evin üzerinde haciz, ihtiyati tedbir, kredi ya da vergi borcu olup olmadığına ve satıcının vermiş olduğu tüm bilgilerin teyit edilmesi gerektiğine dikkat etmelisiniz.

Tapuya gitmeden önce  netleştirilmesi gereken bazı şeyler vardır. Bunlar şu şekilde sıralanabilir;

  • Tapu Harcı
  • Tapuda Gösterilen Satış Bedeli
  • Emlakçı Komisyon Bedeli
  • Ödemenin Yapılma Şekli

Normalde tapu harcının alıcı ve satıcı tarafından eşit bir şekilde bölünerek ödenmesi gerekir. Ancak ülkemizde tapu harcı alıcıya ödetilebilmektedir. Bu noktada tarafların birbiri ile anlaşması gerekir. Tapu harcı satıcının beyan etmiş olduğu satış bedeli üzerinden hesaplanmaktadır. Bir diğer nokta da emlakçı komisyon bedelinin ödenmesidir. Emlakçı ve satıcının anlaştığı emlakçı komisyon bedeline uyularak bu bedelin ödenmesi gerekir. Alıcının satıcıya ödemeyi nasıl yapacağı netleştirilmelidir. Bu noktalara dikkat ederek satış yapılabilir.

Tapu öncesinde yapılması gerekenleri de şu şekilde sıralayabiliriz;

  • Konut Kredisi Araştırması
  • Konut Kredisi Başvurusu
  • DASK
  • Rayiç Bedel
  • Banka Evrakları
  • Tapu Başvurusu
  • Harç Ödemesi
  • Banka Yetkilisi ile Randevu Ayarlanması

Gayrimenkul satın alırken tapuda yapılacak ev satış işlemleri de şunlardır;

  • Randevu Saati
  • Harç Dekontlarının Teslim Edilmesi
  • İmza Atılması
  • Kredi Evraklarının İmzalanması

Satışın gerçekleşmesinden sonra tapu işlerini bitirince yapılacak işlemler de şu şekildedir;

  • Faturaların Taşınması
  • İkametgah Değişimi
  • Emlak Vergi Bildirimi
  • Değer Artış Kazancı Vergisi Ödenmesi

Gayrimenkul Satışında Alıcı ve Satıcıdan İstenen Evraklar Nelerdir?

Tapu işleminin yapılacağı gün satıcı evraklar ile birlikte Tapu Müdürlüğüne giderek başvuru yapmaktadır. Alıcı ve satıcı ya da bu kişilerin tayin ettikleri vekilleri satış işlemi için randevu saatinde Tapu Müdürlüğüne gitmelidir. Alıcı ve satıcıdan istenen bazı evraklar bulunmaktadır. Bu evraklar satıcı için;

  • Tapu aslı ya da fotokopisi
  • Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi
  • Belediyeden alınan Emlak Beyan Değerini Gösterir Belgesi
  • Vekil tayin edildiyse noter onaylı vekaletnamenin aslı

Satış için Tapu Müdürlüğünde alıcıdan istenen evraklar;

  • Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi
  • Vekil tayin edildiyse noter onaylı vekaletnamenin aslı
  • Zorunlu deprem sigortası sigortası poliçesi

Mülkünüzü kiralamak veya satmak mı istiyorsunuz?
İmage