Gayrimenkul satışı yüksek maliyetli ve genel olarak uzun süren bir alışveriştir. Bu yüzden de dikkat edilmesi gereken bazı noktalar ve riskler yer almaktadır. Satın alacağınız evin üzerinde haciz, ihtiyati tedbir, kredi ya da vergi borcu olup olmadığına ve satıcının vermiş olduğu tüm bilgilerin teyit edilmesi gerektiğine dikkat etmelisiniz.
Tapuya gitmeden önce netleştirilmesi gereken bazı şeyler vardır. Bunlar şu şekilde sıralanabilir;
Normalde tapu harcının alıcı ve satıcı tarafından eşit bir şekilde bölünerek ödenmesi gerekir. Ancak ülkemizde tapu harcı alıcıya ödetilebilmektedir. Bu noktada tarafların birbiri ile anlaşması gerekir. Tapu harcı satıcının beyan etmiş olduğu satış bedeli üzerinden hesaplanmaktadır. Bir diğer nokta da emlakçı komisyon bedelinin ödenmesidir. Emlakçı ve satıcının anlaştığı emlakçı komisyon bedeline uyularak bu bedelin ödenmesi gerekir. Alıcının satıcıya ödemeyi nasıl yapacağı netleştirilmelidir. Bu noktalara dikkat ederek satış yapılabilir.
Tapu öncesinde yapılması gerekenleri de şu şekilde sıralayabiliriz;
Gayrimenkul satın alırken tapuda yapılacak ev satış işlemleri de şunlardır;
Satışın gerçekleşmesinden sonra tapu işlerini bitirince yapılacak işlemler de şu şekildedir;
Tapu işleminin yapılacağı gün satıcı evraklar ile birlikte Tapu Müdürlüğüne giderek başvuru yapmaktadır. Alıcı ve satıcı ya da bu kişilerin tayin ettikleri vekilleri satış işlemi için randevu saatinde Tapu Müdürlüğüne gitmelidir. Alıcı ve satıcıdan istenen bazı evraklar bulunmaktadır. Bu evraklar satıcı için;
Satış için Tapu Müdürlüğünde alıcıdan istenen evraklar;